Тел.: +7(920)357-93-34 (WhatsApp) E-mail: tel9203579334@ya.ru
Russian Chinese (Simplified) English German

вопросам образования науки foto Журнал «Вопросы науки и образования» выходит два раза в месяц (ориентировочно 6 и 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 4(176) 2024 г. выйдет - 30.04.2024 г. Статьи принимаются до 26.04.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.

Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.

 



Gulomjonova M.

Gulomjonova Mohidilhon – Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGES, FACULTY OF AGROLOGY AND BUSINESS, ANDIJAN BRANCH TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY, ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: currently, when educational institutions have gained access to information resources of the World Wide Web, the use of information and communication technologies in training, more and more closely teachers' attention is paid to the effectiveness of using new information and computer technology in the learning process.

Keywords: information, distance, educational process, pedagogical technologies, communication, learning, knowledge.

References

  1. Polat E.S., Bukharkina M.Yu., Moiseeva M.V. New pedagogical and information technology in the education system. M.: Publishing. Academy 2002.
  2. Qodirova G.T. Linguistic and communicative competence in learning language. International conference., 2016, p.441.
  3. Odilova N.A., Irgashev M.U. Information and communication technology in language learning. International conference., 2016, p.439.
  4. Galeev I.Kh. Automation of testing knowledge of students. - Kazan, 1998. R.Ҳ. Shirinova, Z.Қ. Narimanova (ЎзМУ)

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Gulomjonova M. INTRODUCTION OF REMOTE LEARNING TECHNOLOGIES IN ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER SCHOOL // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/introduction-of-remote.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

Ahmadjonova Sh.N., Ahmadjonova M.J.

Ahmadjonova Shahnoza Ne’matjonovna – Teacher,

 DEPARTMENT OF LANGUAGE,

ANDIJAN BRANCH

TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY;

Ahmadjonova Mushtariybegim Jahongir qizi – Student,

FOREIGN LANGUAGES FACULTY,

TASHKENT STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY NAMED AFTER NIZAMI, ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the article discusses methods for increasing the motivation of learning foreign languages by students of non-linguistic universities through the organization of independent work. Traditional, interactive and innovative forms of work are highlighted with the use of additional multi-level tasks aimed at further deepening the knowledge gained in classroom studies.

Keywords: foreign language, motivation, independent work, project activity, use of ICT, multi-level tasks.

References

  1. Bukina A.N. Education and motivation of students learning activities. Ekaterinburg: Ural University, 1994. 103.
  2. Winter I.A. Pedagogical psychology: Textbook for universities: Logos, 2005.
  3. Leontiev A.A. Psychology of communication. M., 1997.
  4. Ilyin E.P. Motivation and motives. SPb: Peter, 2000. - p. 65, 68, 253.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Ahmadjonova Sh.N., Ahmadjonova M.J. IMPROVING THE MOTIVATION OF STUDYING FOREIGN LANGUAGES BY STUDENTS THROUGH ADDITIONAL MULTI-LEVEL JOBS // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/improving-the-motivation.pdf(Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

 

Alimova X.T.

Alimova Xurshida To’lqinovna - Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGE, ANDIJAN BRANCH, TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: computer in general and the Internet in particular, refer to those technical means of teaching foreign languages that were not created specifically for this purpose and perform, first of all, other functions. However, due to its large capabilities, the Internet has attracted the attention of practitioners and methodologists. The Internet is now used to teach a variety of subjects. He acquired special significance in the teaching of a foreign language.

Keywords: Internet, communication, foreign language, learning, educational process, creating.

References

  1. Galskov N.D. Modern methods of teaching foreign languages: A manual for teachers. M .: ARKTI, 2003, 192 p.
  2. Egamberdiyeva D.U. Language learning with ict: uses and issues. International conference., 2016, p.341.
  3. Odilova N.A., Irgashev M.U. Information and communication technology in language learning. International conference., 2016, p.439.
  4. Solovova E.N. Methods of teaching foreign languages: a basic course of lectures: a manual for students ped. universities and teachers. Enlightenment, 2005. - 239 p.
  5. Telitsyna T.N. The use of computer programs in English language classes / T.N. Telitsyna, A.F. Sidorenko // Foreign languages ​​at school. - 2002. 41 – 43p.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Alimova X.T. USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSES // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/use-of-information.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

Носирова М.К.

Носирова Мухайё Кимсановна - старший преподаватель, кафедра языков, Андижанский филиал, Ташкентский государственный аграрный университет, г. Андижан, Республика Узбекистан

Аннотация: письмо выступало лишь как средство обучения другим видам речевой деятельности, позволяющее учащимся лучше усвоить программный языковой материал. Между тем письменная форма общения в современном обществе выполняет важную коммуникативную функцию.

Ключевые слова: термин, письмо, методика, обучения, речь, буквы, форма, современном.

Список литературы

  1. Матарыкина Н.Д. Неологизмы немецкого молодежного сленга на рубеже XX—XXI веков [Электронный ресурс] Режим доступа. URL: http://www.disserr.com/contents/93468.html/ (дата обращения: 12.12.2019).
  2. Смирницкий А.И. Лексикология английского языка. М.: Высшая школа, 1956. 316 с.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Носирова М.К. ТРЕБОВАНИЯ К ОБУЧЕНИЮ ПРОДУКТИВНЫМ ВИДАМ РЕЧЕВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/trebovaniya-k-obucheniyu.pdf(Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

           
best way to remove adware