Журнал «Вопросы науки и образования» выходит два раза в месяц (ориентировочно 6 и 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 12(184) 2024 г. выйдет - 05.12.2024 г. Статьи принимаются до 03.12.2024 г.
Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.
Gulomjonova M.
Gulomjonova Mohidilhon – Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGES, FACULTY OF AGROLOGY AND BUSINESS, ANDIJAN BRANCH TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY, ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: currently, when educational institutions have gained access to information resources of the World Wide Web, the use of information and communication technologies in training, more and more closely teachers' attention is paid to the effectiveness of using new information and computer technology in the learning process.
Keywords: information, distance, educational process, pedagogical technologies, communication, learning, knowledge.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Gulomjonova M. INTRODUCTION OF REMOTE LEARNING TECHNOLOGIES IN ORGANIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER SCHOOL // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/introduction-of-remote.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Ahmadjonova Sh.N., Ahmadjonova M.J.
Ahmadjonova Shahnoza Ne’matjonovna – Teacher,
DEPARTMENT OF LANGUAGE,
ANDIJAN BRANCH
TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY;
Ahmadjonova Mushtariybegim Jahongir qizi – Student,
FOREIGN LANGUAGES FACULTY,
TASHKENT STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY NAMED AFTER NIZAMI, ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the article discusses methods for increasing the motivation of learning foreign languages by students of non-linguistic universities through the organization of independent work. Traditional, interactive and innovative forms of work are highlighted with the use of additional multi-level tasks aimed at further deepening the knowledge gained in classroom studies.
Keywords: foreign language, motivation, independent work, project activity, use of ICT, multi-level tasks.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ahmadjonova Sh.N., Ahmadjonova M.J. IMPROVING THE MOTIVATION OF STUDYING FOREIGN LANGUAGES BY STUDENTS THROUGH ADDITIONAL MULTI-LEVEL JOBS // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/improving-the-motivation.pdf(Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Alimova X.T.
Alimova Xurshida To’lqinovna - Teacher, DEPARTMENT OF LANGUAGE, ANDIJAN BRANCH, TASHKENT STATE AGRARIAN UNIVERSITY ANDIJAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: computer in general and the Internet in particular, refer to those technical means of teaching foreign languages that were not created specifically for this purpose and perform, first of all, other functions. However, due to its large capabilities, the Internet has attracted the attention of practitioners and methodologists. The Internet is now used to teach a variety of subjects. He acquired special significance in the teaching of a foreign language.
Keywords: Internet, communication, foreign language, learning, educational process, creating.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Alimova X.T. USE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSES // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/use-of-information.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Носирова М.К.
Носирова Мухайё Кимсановна - старший преподаватель, кафедра языков, Андижанский филиал, Ташкентский государственный аграрный университет, г. Андижан, Республика Узбекистан
Аннотация: письмо выступало лишь как средство обучения другим видам речевой деятельности, позволяющее учащимся лучше усвоить программный языковой материал. Между тем письменная форма общения в современном обществе выполняет важную коммуникативную функцию.
Ключевые слова: термин, письмо, методика, обучения, речь, буквы, форма, современном.
Список литературы
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Носирова М.К. ТРЕБОВАНИЯ К ОБУЧЕНИЮ ПРОДУКТИВНЫМ ВИДАМ РЕЧЕВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ // Вопросы науки и образования № 32(82), 2019 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2019/82/trebovaniya-k-obucheniyu.pdf(Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |