Журнал «Вопросы науки и образования» выходит два раза в месяц (ориентировочно 6 и 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 12(184) 2024 г. выйдет - 05.12.2024 г. Статьи принимаются до 03.12.2024 г.
Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.
Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.
Шинкевич С.И.
Шинкевич Светлана Ивановна - специалист по работе с семьей, отделение профилактики безнадзорности и семейного неблагополучия, Бюджетное учреждение Омской области "КЦСОН Большереченского района" р.п. Большеречье, Омская область
Аннотация: в данной статье рассмотрены преимущества участковой социальной службы, предназначенной для организации социального обслуживания, социальной помощи и поддержки гражданам и семьям, попавшим в трудную жизненную ситуацию, проживающим в сельских поселениях района. Выделяются и описываются особенности организации социального обслуживания в условиях сельской местности. Статья будет интересна руководителям и специалистам, курирующим деятельность по работе семьей с детьми.
Ключевые слова: социальный участковый, дистанционная приемная, социальный патронаж, социальный участок.
Список литературы
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Шинкевич С.И. СОЦИАЛЬНОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ СЕМЕЙ С ДЕТЬМИ, ПРОЖИВАЮЩИХ В СЕЛЬСКИХ ПОСЕЛЕНИЯХ // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL:https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/sotsialnoe-obsluzhivanie.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Kadirova L.R.
Kadirova Lobar Rakhmatullaevna – English Teacher, FOREIGN LANGUAGES DEPARTMENT, GULISTAN LIGHT INDUSTRY AND SERVICE VOCATIONAL COLLEGE, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the following article clarifies the phenomenon multilevel classroom. Author made an effort to highlight the lifelong strategies to use in multilevel classroom for the purpose of teaching English. She is sure that if the teacher implies those techniques mentioned throughout the article he/she gets succeeded and likely reaches the objectives put for the lesson.
Keywords: ESL, conversational, obese, approach, literacy, heterogeneous.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Kadirova L.R. TECHNIQUES OF TEACHING ENGLISH FOR MULTILEVEL CLASSES // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL:https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/techniques.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Ruzimov Sh.S., Mukhammadiyorov A.J.
Ruzimov Sherali Saliyevich – Teacher;
Mukhammadiyorov Aydos Juldasbay ugli – Student,
ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE DEPARTMENT, FOREIGN LANGUAGES FACULTY,
NUKUS STATE PEDAGOGICAL INSTITUTE,
NUKUS, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in this article compiling principles of English-Uzbek and Uzbek-English dictionaries were critically investigated and practical recommendations were given for improving their role in teaching English at school, lyceum, college and higher education system.
Keywords: lexicography, encourage, synonym, stress, principles, critically, recommendations, work out, whole system, scientific.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ruzimov Sh.S., Mukhammadiyorov A.J. THE ROLE OF BILINGUAL DICTIONARIES IN TEACHING ENGLISH AT DIFFERENT EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/the-role.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |
Ibragimova D.A.
Ibragimova Dilbar Atkhamovna – Senior Teacher, DEPARTMENT OF “LANGUAGES”, CHIRCHIK HIGHER TANK ENGINEER SCHOOL, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: in the past few years there has been a growing pressure on both teachers and students to prove, show and “certify” what they are able to do. There has been a growing concern for productivity, for the returns that school work can bring in. The emphasis seems to shift more and more towards competence - what you can do - and towards performance - showing that you can do it. In a way, this has resulted in a shift of attention away from the how - how you achieve that competence, the process you have to go through, and also what schools and teachers can do to make learning possible and rewarding for all students.
Keywords: strategies, routine, self-efficacy, prompt, weave in, syllabus, spot.
References
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Ibragimova D.A. TEACHING AND LEARNING STRATEGIES // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/teaching.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х). |