Тел.: +7(920)357-93-34 (WhatsApp) E-mail: tel9203579334@ya.ru
Russian Chinese (Simplified) English German

вопросам образования науки foto Журнал «Вопросы науки и образования» выходит два раза в месяц (ориентировочно 6 и 19 числа, ежемесячно уточняется). Следующий номер журнала № 12(184) 2024 г. выйдет - 05.12.2024 г. Статьи принимаются до 03.12.2024 г.

Если Вы хотите напечататься в ближайшем номере, не откладывайте отправку заявки.

Потратьте одну минуту, заполните и отправьте заявку в Редакцию.

 



Шинкевич С.И.

Шинкевич Светлана Ивановна - специалист по работе с семьей, отделение профилактики безнадзорности и семейного неблагополучия, Бюджетное учреждение Омской области "КЦСОН Большереченского района" р.п. Большеречье, Омская область

Аннотация: в данной статье рассмотрены преимущества участковой социальной службы, предназначенной для организации социального обслуживания, социальной помощи и поддержки гражданам и семьям, попавшим в трудную жизненную ситуацию, проживающим в сельских поселениях района. Выделяются и описываются особенности организации социального обслуживания в условиях сельской местности. Статья будет интересна руководителям и специалистам, курирующим деятельность по работе семьей с детьми.

Ключевые слова: социальный участковый, дистанционная приемная, социальный патронаж, социальный участок.

Список литературы

  1. Организация и содержание деятельности участковой социальной службы и специалиста по социальной работе участковой социальной службы. Омск: Изд-во: МТСР Омской области; отв. за выпуск: Департамент демографической и семейной политики, социальной защиты инвалидов Министерство труда и социального развития Омской области, БУ «КЦСОН Черлакского района», 2013. 158 с.
  2. Распоряжение Министерства труда и социального развития Омской области № 344-р от 26.05.2014 г.
  3. Об основах социального обслуживания граждан в Российской Федерации: Федер. закон Рос. Федерации от 28.12.2013 № 442-ФЗ: принят Гос. Думой Федер Собр. Рос Федерации 23.12.2013: одобр. Советом Федерации Федер. Собр. Рос. Федерации 25.12.2013 // Собрание законодательства РФ, 2013. № 52. Ч. 1. Ст. 7007.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Шинкевич С.И. СОЦИАЛЬНОЕ ОБСЛУЖИВАНИЕ СЕМЕЙ С ДЕТЬМИ, ПРОЖИВАЮЩИХ В СЕЛЬСКИХ ПОСЕЛЕНИЯХ // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL:https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/sotsialnoe-obsluzhivanie.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

Kadirova L.R.

Kadirova Lobar Rakhmatullaevna – English Teacher, FOREIGN LANGUAGES DEPARTMENT, GULISTAN LIGHT INDUSTRY AND SERVICE VOCATIONAL COLLEGE, GULISTAN, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: the following article clarifies the phenomenon multilevel classroom. Author made an effort to highlight the lifelong strategies to use in multilevel classroom for the purpose of teaching English. She is sure that if the teacher implies those techniques mentioned throughout the article he/she gets succeeded and likely reaches the objectives put for the lesson.

Keywords: ESL, conversational, obese, approach, literacy, heterogeneous.

References

  1. Brown D. ., & Nacino-Brown. Effective Teaching Practice. –Cheltenham: Nelson Thornes, 1990
  2. Johnson K. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. Harlow: Pearson Education, 2001.
  3. Khoshimov U., Yokubov I. Ingliz tili ukitish metodikasi. Tashkent: Sharq, 2003.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Kadirova L.R. TECHNIQUES OF TEACHING ENGLISH FOR MULTILEVEL CLASSES // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL:https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/techniques.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

Ruzimov Sh.S., Mukhammadiyorov A.J.

Ruzimov Sherali Saliyevich – Teacher;

Mukhammadiyorov Aydos Juldasbay ugli – Student,

ENGLISH LANGUAGE AND LITERATURE DEPARTMENT, FOREIGN LANGUAGES FACULTY,

NUKUS STATE PEDAGOGICAL INSTITUTE,

NUKUS, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: in this article compiling principles of English-Uzbek and Uzbek-English dictionaries were critically investigated and practical recommendations were given for improving their role in teaching English at school, lyceum, college and higher education system.

Keywords: lexicography, encourage, synonym, stress, principles, critically, recommendations, work out, whole system, scientific.

References

  1. Schmitt N., Schmitt D. and Clapham C., 2001. «Developing and exploring the behaviour of two new versions of the Vocabulary Levels Test», in Language Testing. 18, 1.
  2. McLaughlin B., 1978. «The monitor model: Some methodological considerations», in Language Learning, 28.
  3. Bensoussan M., Sim D. and Weiss R., 1984. The effect of dictionary usage on EFL test performance compared with student and teacher attitudes and expectations. Reading in a Foreign Language. 2.
  4. Luppescu S. and Day R.R., 1993. Reading, dictionaries, and vocabulary learning. Language Learning. 43/2.
  5. Thompson G., 1987. Using bilingual dictionaries. ELT Journal. 41/4.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Ruzimov Sh.S., Mukhammadiyorov A.J. THE ROLE OF BILINGUAL DICTIONARIES IN TEACHING ENGLISH AT DIFFERENT EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/the-role.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

Ibragimova D.A. 

Ibragimova Dilbar Atkhamovna – Senior Teacher, DEPARTMENT OF “LANGUAGES”, CHIRCHIK HIGHER TANK ENGINEER SCHOOL, TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN

Abstract: in the past few years there has been a growing pressure on both teachers and students to prove, show and “certify” what they are able to do. There has been a growing concern for productivity, for the returns that school work can bring in. The emphasis seems to shift more and more towards competence - what you can do - and towards performance - showing that you can do it. In a way, this has resulted in a shift of attention away from the how - how you achieve that competence, the process you have to go through, and also what schools and teachers can do to make learning possible and rewarding for all students.

Keywords: strategies, routine, self-efficacy, prompt, weave in, syllabus, spot.

References

  1. Benson P. "A Critical View of Learner Training". Learning, 2/2.
  2. Boudah D.J. and O'Neill K.J. Learning Strategies. Reston: ERIC Clearinghouse on Disabilities and Gifted Education, 1999.
  3. Center for Research on Learning. Strategic Instruction Model. Lawrence: University of Kansas, 2001.
  4. Cohen A.D. Strategies in Learning and Using a Second Language. Harlow: Longman, 1998.
  5. Ellis R. The Study of Second Language Acquisition. Oxford: University Press, 1994.
  6. Lessard-Clouston M. "Language Learning Strategies: An Overview for L2 Teachers." The Internet TESL Journal. Vol. III. № 12, 1997.

Ссылка для цитирования данной статьи

scientificpublication copyright    

Ibragimova D.A. TEACHING AND LEARNING STRATEGIES // Вопросы науки и образования № 3(15), 2018 - [Электронный ресурс]. URL: https://scientificpublication.ru/images/PDF/2018/15/teaching.pdf (Дата обращения: ХХ.ХХ.201Х).

educational science pdf

           
best way to remove adware